V polovině září jsme vyrazili se skupinou dvanácti žáky pod záštitou projektu Erasmus+ do hlavního města Katalánska, Barcelony, kde jsme strávili čtrnáct dní plných kulturních zážitků i pracovních zkušeností. Žáci postupně poznávali město očima architekta Antonia Gaudího a navštívili baziliku La Sagrada Família, Park Güell a Casa Batlló. Mezi další navštívená místa patřilo také náměstí Plaça de Catalunya, odkud je možné projít po známé ulici La Rambla až k soše Kryštofa Kolumba a nádherným pískovým plážím. Cestou jsme se zastavili v gotické čtvrti, které dominuje barcelonská katedrála – katedrála svatého Kříže a svaté Eulálie. V sobotu jsme podnikli větší výlet na kopec Montjuïc, na jehož vrcholu stojí stejnojmenná pevnost, podobná našemu Špilberku. V okolí jsme navštívili i olympijský park a stadion FC Barcelony, Camp Nou.
Další týden jsme pokračovali v objevování centra, kdy jsme stihli navštívit Parc de la Ciutadella s impozantní fontánou a nedaleký vítězný oblouk. Podívali jsme se také na modernější části Barcelony, jako například 144 metrů vysoký mrakodrap Torres Glòries, nebo nákupní centrum na náměstí Plaça d’Espanya, které kdysi bývalo býčí arénou. V neposlední řadě jsme si užili úžasné výhledy na město, a to z kopce Turó de la Rovira, kde se nachází válečné bunkry z dob španělské občanské války (Bunkers del Carmel), nebo z kopce Tibidabo na kterém se tyčí kostel Nejsvětějšího srdce Ježíšova a zábavný park. Nezapomenutelným zážitkem byla samozřejmě španělská kuchyně, plná mořských plodů, sýrů a různých uzenin. Autentickou ochutnávku žáci zažili na tržišti Mercat de la Boqueria.
Kromě kulturního programu je součástí projektu Erasmus+ i získávání pracovních zkušeností. Žáci tedy pravidelně docházeli do zaměstnání. Jedním z pracovišť, kde byla žákyně oboru sociální činnost, byly bilingvní jesle. Žáci oboru praktická sestra a zdravotnické lyceum byli rozděleni do tří zařízení, kde se starali o klienty s různým typem postižení nebo projevy stáří. Náplní jejich práce byla především hygiena, podávání jídla a asistence při běžných denních činnostech. Dále se podíleli na aktivizaci klientů pomocí terapií, například muzikoterapie, malování nebo dalších pohybových aktivit. Navzdory jazykové bariéře si žáci vytvořili s klienty krásný vztah a všem bylo líto, že se po dvou týdnech musí rozloučit. Nechyběly dojemné vzkazy přes překladač ani silná objetí na rozloučenou.